Friday, 2 August 2013

Kopak.


saat-saat akhir tukar duit raya dan sampul raya pun dah habis. sigh. malas gila aku nak membeli nya. sehari je dah habis hampir 1k, belum kira benda2 yang lain lagi. memang aku makan nasi ngan sardin lah sebulan nie.

duit RM1 yang paling banyak, nampak tak kedekutnya di situ. hiks. jimat oke!

jejaricomelmenaip: nak duit raya, sila datang rumah. selamat hari raya aidilfitri sahabat maya. -.-

Sunday, 28 July 2013

Selamat Berpuasa.

Salam semua, dah hampir 4 bulan aku tak jejak sini. tidak berkesempatan nak bukak, ye ye ja kan. haha. dan aku nak ucapkan selamat berpuasa lah untuk semua, 10 Ramadhan yang terakhir baru nak wish. tapi tape lah, still dalam bulan puasa kan. bukannya aku wish lepas raya. -.-
banyak benda yang berlaku 3 bulan yang lepas, aku tolak offer dari Sarawak, memang down. sedih. berharap gila dapat area semenanjung. tapi bukan rezeki aku, hold dulu. nanti fikirkan semula. wah wah, semalam dah beli baju raya, then rasa menyesal. aku nak baju yang memang simple gila, baju kurung biasa ja. sekali tengok baju kurung pahang, memang tak pernah ada and pakai lah. macam nak p tukar and mintak duit balik, tapi fikir2 semula why not try something yang baru kan. lagipun aku bukannya nak pakai selalu, baju tahun lepas pun sekali je aku pakai. pastu buat stock dalam locker, memang buang duit lah beli mahal-mahal.
haa, time pun dah 19:10, dah bole prepare makanan2 yang ada. selamat berbuka puasa!

gambar: credit to google image

*makan lah dengan berpada-pada, berhenti sebelum kenyang.okbai :)

Tuesday, 14 May 2013

My only one.

entry yang lambat di publishkan, hiks. before hari ibu lagi aku dah wish.apa apa pun selamat hari ibu, kepada mak yang tercinta Puan Rusna, nenek, moyang dan semua ibu2 kat dunia nie.
tak tau macam mana nak ucapkan, tapi yang pasti hari2 adalah hari ibu.

buat mak: kak sayang mak sangat, lebih dari segalanya. terima kasih jaga kak dengan baik, sayang mak and ayah. hope diberikan kesihatan yang baik dan dipanjangkan umur, di murahkan rezeki selalu. Amin.

i love you.

mood: sedih.

Sunday, 12 May 2013

Wedding kakak.

entry yang dah lama nak diupdate, tapi asyik terlupa je aku, hiks.majlis perkahwinan kakak ku yang terakhir, so tunggu turn aku lah pulak.haha.sabar sabar.muda lagi kot.

sekitar majlis di perlis,











gembira bersama.kanak2 riang!


*majlis di negeri 9 tak banyak sangat gambar nya kat aku, so ini je yang ada.dan dan sekarang, aku bakal dapat anak sedara, bertambah lagi nak kena prepare duit raya.kehkeh (bukan kedekut, berjimat) :p

Ada sama tak?. kawan baik, kawan gaduh, kawan borak.

Everyone says love love hurts, but that is not true.loneliness hurts. rejection hurts. losing someone hurts. envy hurts. everyone get these things confused with love. but in reality love is the only thing in this world that covers up all pain and makes someone feel wonderful again.-love quotes.
Just tak tahu nak buat apa semalam, aku pun cari2 gambar yang ada sikit persamaan ngan gambar Ziyad Zahrul. He's one of my favourite guy, ecey.haha.why? why? why? idk, tapi dan yang pasti, aku sayang dia.

to my handsome: "I love you, as i have never loved another or ever will again. i love you with all that i am and all that i hope to be."







dia malu malu.hiks.

notajari: next year aku nak kahwin.haha. gedik seketika. okbai!

Saturday, 11 May 2013

Selesai sudah.

Assalamualaikum, interview aku dah lepas, semoga berjaya lah kan.huue.memang agak gelabah, jantung nie laju je berdengup, dup dap dup dap.macam2 ditanya nya.yang banyak nya kat aku lah coz aku dah jadi nurse.after tu, menghabiskan cuti 3 hari di Terengganu, oke.tersangat lah best.
Thank you so so much to Sapik and family's, layan aku ngan baiknya.even rasa segan, tapi lama sikit dah oke.pergi sana aku tade tangkap gambar pun, so memang tade gambar nak di uploadkan.time balik, naik bus dari Besut ke Alor Setar, adik aku a cakap driver tu memandu macam tak betul, hampir excident.nak potong bus mana enta kat depan, tapi tak lepas.ada a yang menjerit.aku nie haa, memang tak sedar langsung coz aku memang tak bole if naik benda2 yang bergerak nie, mudah sangat tidurnya.nasib baik semuanya baik2 saja, selamat sampai destinasi.syukur Alhamdullilah.

time kat kb mall, satu2 nya pic.

arisa, sangat2 comel dan suka bercakap, best je melayan dia.rindu lah.

adiknya, aina.suka tengok mata dia.cantik!

mencuba urutan kaki di hospital, sakit oo.

thenews: mak sudah pening kepala, sekali dapat 3 org cucu.haa.september'13, november'13 and january'14.kan, setiap 2 bulan.haha.so, automatik, akan bertambah lagi 3 orang anak buah aku.ramai kot.

*nak tidur, tapi tak mengantuk pun.blogwalking is better.

Monday, 6 May 2013

Kosong.

hi bloggers! rajin pulak sejak 2 menjak nie bukak blog, jiwa rasa kosong. kawan cakap jiwa pun perlu di isi, makanan? hah.banyak kan mengaji, solat sunat, InsyAllah semuanya akan jadi baik-baik saja. hari nie, semua mengharapkan cuti, tapi sampai ke pagi tade pengumuman apa pun, sigh.aku kat tempat kerja, dah tersenguk2 mengantuk.sengaja balik kerja lewat, busykan diri dari fikir benda2 yang buat aku rasa tertekan.
teringat kata-kata seorang kawan, "awak kena kuat, even apa pun jadi, saya tau awak kuat.lantak lah org nak cakap apa, fikir apa pasal kita.itu hak masing2,ingat Tuhan, percaya diri, berusaha, berdoa adalah jalan yang terbaik, dari buang masa dengan benda yang tak bagi awak apa2 manfaat".kan?

berpegang pada kata ini:
"difficulties in your life do not come to destroy you, but to help you realise your hidden potential and power, let difficulties know that you too are difficult"- Dr A.P.J Abdul Kalam.

bertanya pada diri sendiri, who is the most awesome person today??
aku: it's me.lol.haha

awesome kan, kan.hiks.-nie topeng apa pun aku tak tau, masked rider a? enta lah (malas nak fikir).

*terapi diri, dikala bosan.aku tengok cermin, buat mimik muka macam2.comel kot.huee. -.-

Sunday, 5 May 2013

Kerja ziyad.

en ziyad rajin mengupdate cover photonya, macam2.yang jadi mangsanya aku, disuruh buat gaya itu ini, haihh.nasib lah kan.dapat bf yang nak dia ja betul.hikss.-sorry ya :p
facebook time2 sekarang, penuh ngan status election, itu lah kan.5 tahun sekali.ziyad pun gila excited coz first time mengundi.baguslah, buat pilihan yang terbaik.yang aku nak tau sangat, esok cuti or tidak.dah declare ke belum ya? erghh.

 the first cover photo fb nya.

latest-yang nie baru je buat.hiks.

haa, yang nie dia punya blog lah, ada jugak muka aku.muka bosan.lalala.

katahati: sayang jugak dia kat aku kan, tapi suka buli orang.haihh
mood: aku nak cuti, nak rehat.

*baru je lepas bergayut dengan Cik Hanan, gosip itu, gosip ini.bila nak kahwin, bila nak bertunang, ex aku dah bertunang dan segala bagai.pung pang pung pang, bla bla bla, last2 terputus.next time continue.huee. -.-

Thursday, 2 May 2013

Tidak salah if mencuba.

baru-baru ni ada check something, aku dapat interview untuk continue study.interview je lah kan.dapat ke tidak belum tentu lagi.tapi just try and pergi ja, 8th May nanti, haihh.agak cuak and risau, coz semua yang belajar dulu aku dah lupa.konpem2 tak dapat lah, apa di tanya? brrrr.note yang lama semua masih di Putrajaya.


sudah apply cuti, and dah di approve.so, bersiap2 lah linda.hope semuanya baik2 saja.Amin. :)

notakaki: makan coklat buat aku jadi mengantuk.kan. -.-

Monday, 29 April 2013

I'm fabulous? nope, i'm not.

5 hari bersengkang mata untuk roadshow aku dah jadi tak siuman.nak buat pulak next month? woot, agak-agak lah.dah lah suka arah sana sini ja, aku penat layan karenah orang2 yang tak profesional.
kerja kau, kau buat.nie tak, semua kerja lambak kat kami.pls pls pls.haa, aku dah tak tau nak cakap macam mana dah.memang stress lah.


makan, makan, dan makan.bila nak gemuk? lol.

Friday, 8 February 2013

Tetiba.meragam.

salam jumaat.esok last kerja before cuti untuk CNY 3 hari.oke lah, dari tak dapat cuti kan.going back to Perlis after duty.sudah pack baju, excited even baru last week aku balik.hiks.
stay kat rumah sewa, kawan balik kelantan.teringat kenangan time kat kolej, uh.menitis air mata.sumpah aku rindu.sebak nya rasa kot. :(

saya rindu dia sangat.seriusly. -syafiqa-

Monday, 4 February 2013

Update.

lamanya tak bukak blog almost 3 month kan.kan.haa, dah rindu nak jadi stalker.hiks.oke, now dah beli broadband.so makin kerap lah aku jejak sini.even tak ada entry menarik nak di kongsikan.huee.

: lapar, nak masak maggee.erghh, ini lah hidup di perantauan.ceitt.

Monday, 5 November 2012

Hi sambal!

errgh, sumpah aku bosan.tak tahu nak mengupdate apa benda.mesti semua tertanya, tetiba tittle "hi sambal".uh.haaaa..nie dia sambal tu..dia nie suka cari pasal ngan aku.humpph.

kenapa sambal?
coz dia punya best friend ada cakap, dia ada tanda lahir besar color merah, tu yang dorang panggil sambal.kuikuikui.
-teman gembira
-teman bergaduh

kata hati: aku tak nak jadi nurse bole tak? emm
mengantuk, nak tidur.okbai.

Friday, 2 November 2012

Bermacam-macam, bila datangnya mood rajin.

godek-godek barang dalam handbag.MasyAllah, banyak gila barang.haihh, dah boleh bukak kedai agaknya, mau tikus pun bole bersarang dalam tu.semuanya aku sumbat, patut a rasa berat ja, segala bagai ada.err errr, agak pemalas.huee.malam nie agak rajin nak kemas, rasa ringan a sikit.


haa, ini lah semua benda dalam handbag aku, dari sampul duit raya (ada duit oke), topup, buku bank, pen, bekas duit syiling, segala bill tesco lah, resit bank lah, brooch, panadol and minyak cap kapak (itu wajib ada, aku nie kadang2 mudah pening), eh eh..huruf 6 tu numb plate motor, pun aku masukkan sekali.brrrr.

kata hati: aku sedih ngan ziyad, mood tak stabil.sakit perempuan mungkin.emm
kata ziyad: aku jadi garang, tak best.uh.

I'm sad.

setahun aku tunggu, tapi kosong.seriously, my fault.tak tengok and baca betul-betul before isi.oke, sangat lah sedih.menanggis.call mak, kenapa kenapa?? gila noob, dah tulis besar-besar kat situ maklumat and tidak menepati apa yang dikehendaki, tak cek betul-betul jugak.coz aku tengok macam betul ja semua.just apply and lanjutkan tempoh lagi.yes, aku memang noob.menanggis tersedu2 call iqa, thanks buat saya stop keluarkan air mata.haihh, after tu jadi malu.ceiit.congrat kepada kawan-kawan yang dapat interview tu.doakan semua akan berjaya.aku? bukan rezeki untuk itu mungkin.


Wednesday, 31 October 2012

Segmen : AyuInsyirah mencari rakan blogger

haa, ada segmen lagi lah.aku join je, lagi pun tade benda nak buat kan.mengisi masa yang ada.huee.

oke, kepada sape2 yang naik join.silakan click bunga comel kat atas nie. :)

Silakan:

Tuesday, 30 October 2012

Oh, my day.

selamat malam, entry yang sepatutnya di buat before raya lagi.tapi masa tak mengizinkan.ecey, busy memanjang kan aku.haa, 17-21 Oktober lepas aku ambik cuti, convocation.fly to Putrajaya with my mom.mengharapkan yang baik2 saja time convo, tapi...err..sumpah aku bengang.so, apa yang dipraktikkan aku jadi lupa nak buat.grr, kaki pulak sakit. (nie lah seksanya pakai heel, even tak sampai 2,3 inch).habis je ambik dip tu, memang muka dah kelat a.yang happy nya dapat jumpa kawan-kawan setelah hampir 10bulan tak jumpa.rindu kot.

oke, saya terpaksa begitu disebabkan adik berbaju kurung coklat.humph!
with my mom.love you.
sis, grad sama ngan aku.diploma in healthcare.oh, dia dapat best graduate award.jelous! -.-
kakak-kakak aku, sama tak muka? bentuk muka je kot sama.huee.
yey, i'm graduate now.diploma in nursing.and also congrat to my sister.happy for her.
kakak tengok camera lain.grrr.nie nak marah nie.hee.
hi, kami malu lah.with syafiqa karim.

my family, nie pun tak cukup lagi.ayah, abang and adik2 tak datang.

thanks to my family atas bagi support and duit time aku belajar.
thanks to Puan Rusna (Mak), En Abd Hamid (Ayah), abang, kak yanti, kak rini, kak ziela, and adik2.love you all!
thanks to semua lecturer.
thanks to kawan2 yang banyak bantu.
tanpa semua, tade nya aku bole pakai jubah tu and dapat bunga free.huee.

p/s: aku tengah bengang.nak off fon.nak tidur.pls kepada org berkenaan, don't disturb me.silakan kamu dengan hal kamu.good night.okbai.

Sunday, 28 October 2012

Segmen : Jom Follow

eh ada blogger nie buat segmen "jom follow", aku pun turut serta.huee.meh lah kita follow mengfollow ya!

if nak join, click je banner kat atas nie oke.

follower sekarang:
oke.done. :)

Saturday, 27 October 2012

I'm back!!

Assalamualaikum.hi hi, ttittle macam baru kembali dari luar negara ja.ceiit.macam biasa, kebelakangan nie tade masa untuk mengonline kan diri untuk blog.last entry pun sept lepas.sudah sebulan tak bukak.hi, esok birthday saya.oke, selamat hari lahir linda! sudah tua, sudah matang, masih comel, masih kecik, masih jelitawan.hakikat. :p sumpah perasan.oke, umur aku begini dah layak untuk kahwin lah kan.eh tapi bagi aku masih muda.heww.baru dua puluh...........haa.apa-apa pun aku nak wish selamat hari raya aidiladha untuk semua.seriously, tak merasa sangat daging korban tahun nie.makan 2,3 ketul je, tu pun ada orang tu letak dalam bihun goreng.oh, kira makan jugak lah kan, kan.hee.saat, masa, ketika ini tengah tunggu my handsome mesej.huaaa..dia busy, family day kat cameron.aku? ber family day di rumah.haaha.sumpah bosan dia diam ja.lahai..

oke, pic raya semalam.bersama adik and cousin-cousin.adik aku yang baju hitam, bukan main melentik dia lah kan.oh, dia sangat bajet.seperti aku kah??

Thursday, 20 September 2012

Nak ke tak nak?? zzz.

Bila datang sesuatu yang agak baik, mula lah memikir hendak ke tidak.uh.ada short program selama 6 bulan untuk dapatkan certificate as a sonographer assistant.best best.belajar pasal ultrasound bagai, procedure, method untuk scanning.bukan senang weyh! ada case study, final examination segala bagai.tapi yang paling tak best aku kena bond lagi 2 tahun.mak kau! serabut lah.close date 1 November nie, meaning aku ada masa lagi sebulan lebih untuk fikir.erghh.tak nak bole tak? err..rugi pulak kan bole ada 2 sijil.blrrrrr. -.-
hmm, kita saja yang boleh corakkan kehidupan kita macam mana.so, sila buat keputusan yang terbaik untuk diri sendiri.okbai.