Thursday 22 March 2012

Hakikat.

soalan-soalan yang selalu aku dapat.oke, penat suda menjawab semua.kenapa perlu tahu? motif?
bila habis study? : aku dah habis belajar dec lepas, dah lulus semua.ada lesen jadi nurse.puas?
buat apa sekarang? : aku stay kat rumah, jaga anak sedara.tunggu panggilan dari mana-mana tempat.
sudah kerja ke? : belum.bukan rezeki aku lagi, masih bersabar, next week aku kerja lain buat sementara waktu.nak kumpul duit lah weyh!
umur berapa? : 24 tahun sudah.matang.kenyataan.
bila nak kahwin? : kenapa perlu gelojoh? semua tu perlu komitmen.aku tak bersedia lagi.kerja pun belum lah.
kau tak rasa, umur 24 nie dah layak kahwin? : tak pun, bagi aku kahwin tak semestinya bergantung pada umur.lambat or cepat,kalau dah cukup semua,kau bersedia,kau kahwin.mudah.tapi perspektif org memang tak bole ubah.lewat sikit kahwin.dah di cop andartu.hakikat.
kau tak dapat interview mana2 ke? : dapat.tapi bukan rezeki aku kat situ.so, aku terima.redha je.
kau tahu,yg kwn kita dh dapat kerja? : so? ada kaitan apa dengan aku? dah rezeki dia.alhamdullilah.
dah ada bf? : ada.
eh kau tau,kwn kita lg sorang dah tunang,khwin bulan depan? : tak tahu pun.kau cepat je tahu kan? kau tu, dah bertunang ke? zzzz.
beginilah, lumrah manusia.selalu aku dapat soalan yang sama.soalan yang memang aku tak tahu nak jawab apa dah.tape, nant aku dah dapat kerja aku gtau semua, aku kahwin ke tunang ke, aku jemput semua.tapi perlu ke buat semua tu? tak payah kecoh sangat lah kan.HAHA!

No comments:

Post a Comment

Silakan. :)