Sunday 19 February 2012

Lupa diri.

tak bole nak menidakkan atau mengatakan tidak setuju tentang 'orang mudah lupa diri'.tak semua, tapi sesetengah macam tu, sudah bekerja, ada duit, ada kereta, rumah mewah dan segala bagai.kawan yang baik pun ditinggalkan.normal itu semua di masa sekarang.lumrah manusia.tidak fikir itu hanya kesenangan dunia.tak payah nak lupa diri sangat lah kan.aku tak cakap sape2, kadang-kadang tanpa sedar aku pun tergolong macam tu, tapi kalau dah sedar, istighfar banyak-banyak.hope, nanti bila kau dapat kecapi semua yang aku nak dengan izin Allah s.w.t, aku dijauhkan dari sifat tu.tidak lupakan kawan, especially family.
terdetik di fikiran aku, kenapa ye manusia bila berjalan dalam satu tempat yang sama,lupa yang kita nie saudara.kenapa lupa dulu kita datang dari satu moyang yang sama?? masing-masing ada jawapan tersendiri, tapi hakikatnya sekarang tak semua orang lupa diri.tidak sombong, bongkak, lupa kawan susah senang.jangan sudah hilang nikmat dunia, baru nak cari kawan yang dulu korang lupakan, baru nak ingat family.semua tu dah terlambat.sama-sama lah kita mencari keredhaan, jangan ingat nak enjoy je hidup.
p/s: aku tak cakap sape2, ada yang terasa kau ambik.biasa lah kan. :)

No comments:

Post a Comment

Silakan. :)